2022-2023 н.р.

 ПРОЕКТ

"Рідний край де ми живемо, Україною зовемо"

             Старший дошкільний вік 

 ПРОЕКТ

"Рідний край де ми живемо, Україною зовемо"

                     Молодший дошкільний вік 

             "Моя сім'я, моя родина - це є маленька Батьківщина" 

                             ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ 

        "Тематичні музеї патріотичного спрямування"

Музейна педагогіка в умовах дошкільного закладу

Реалізація оновленого Базового компоненту дошкільної освіти, оптимізація підходів до освітньо-розвивальної роботи з дошкільнятами, зокрема, впровадження компетентісного підходу до розвитку дитячої особистості, формування базису особистісної культури дитини через відкриття їй світу в його цілісності та різноманітності викликає до нового життя технологію музейної педагогіки, адаптацію її до умов дошкільного закладу.

Музейна педагогіка – порівняно молода галузь педагогічної науки, предметом дослідження якої є культурно-освітня діяльність в умовах музею. Вона вивчає музейнуаудиторію, створює та апробує нові методики і програмиз різнимикатегоріями відвідувачів.Як і будь-яка інтегративна галузь, музейна педагогіка — не просто сума складників, а цілком особливе,своєрідне явище. Об’єктивна наявність педагогічного потенціалу в його просторі свідчить про можливість та необхідність використання музею з освітньою метою. У терміні музейна педагогіка закладено розуміння того, що музей здатний у числі інших сучасних чинників цілеспрямовано забезпечувати процеси виховання і навчання.Саме в дошкільному віці діти отримують перші відомості про різні предмети і явища оточуючого світу, вбирають повагу до свого міста, до Батьківщини, дізнаються багато нового і цікавого про їхнє минуле та сьогодення. Тому надзвичайно важливо в цей період сформувати навколо дитини розвивальне середовище, розвинути до неї естетичне ставлення; підготувати дошкільника не стільки інформаційно, скільки емоційно до сприйняття музейних експонатів. 

Таким чином, використання музейної педагогіки сприяє соціалізації дітей, готує дошкільнят до шкільного життя.

 

 

 

                        "Музей хліба"

             ( група № 4 "Капітошка")

                   "Музей народних ремесел"

       (         група № 6 "Буратіно")

              "Музей Петриківського розпису"

              ( група № 7 "Теремок")

            "Музей української писанки"

                ( група № 8 "Попелюшка")

             "Музей українського посуду"

                ( група № 9 "Веселка")

     "Музей народних оберегів та символів"

                ( група № 10 "Дзвіночок")

               "Музей народної іграшки"

                ( група № 11 "Ромашка")

2020-2021 н.р.

             ПРОЕКТ "Сміття Землі не личить"

Проблема:

 

         маленький принц із казки Антуана де Сент-Екзюпері говорив: "Є таке правило: прокинувся зранку, одягнувся – ретельно прибери свою планету..." Цей вислів, що став афоризмом, можна продовжити: "А краще – не сміти". Якби це просте правило виконувалося, не виростали б гори побутового сміття, пластикових пляшок, одноразового посуду, не забруднювалися наші подвір'я та вулиці. Сьогодні, коли виробництво різноманітних упаковок невпинно зростає, а використана упаковка відразу перетворюється на непотріб, потрібно навчитися роздільно збирати сміття та відбирати придатне для переробки. У Німеччині, країнах Скандинавії, Канаді роздільному збору сміття починають навчати ще в дитячих садочках.

 

 

     Збереження довкілля, екологічне виховання дітей та їхніх батьків, виховання потреби піклуватися про природне довкілля і формування екологічної свідомості та поведінки, основ екологічного світогляду та екологічної культури.

екологічний проект.pdf
Adobe Acrobat Document 3.9 MB

Метою державної Національної програми “Освіта” (“Україна ХХІ ст.”) є виведення освіти в Україні на рівень розвинутих країн світу, що можливо лише за умов відходу від авторитарної педагогіки і впровадження сучасних педагогічних технологій. Саме цим зумовлена зараз увага педагогів, методистів до інновацій. Розвиток дошкільного навчального закладу неможливий без нових ідей, підходів, моделей, педагогічних технологій.
В нашому закладі вихователі використовують різні методи і прийоми, для впровадження інноваційних технологій, які спрямовані на реалізацію змісту і досягнення мети різнорівневого і різнопрофільного навчання.

 

 

                       ПРЕДМЕТОВІ ЛЕКЦІЇ

У нашому дошкільному закладі  «Білосніжка» велику увагу приділяють духовному вихованню дітей, тому що це той фундамент, без якого неможливо виховати в маленькій дитині людяність, почуття прекрасного, доброту, шляхетність. Неможливо виховати повноцінну особистість без краси, добра, співчуття. І тому в нашому закладі педагоги, працюючи за системою Софії Федорівни Русової, розуміють унікальність кожної дитини, її неповторність. Ми створюємо затишну атмосферу, в якій дитина відчуває себе спокійно і впевнено.

Велике місце в нашому навчальному процесі, який проходить під гаслом: «Навчаємось - граючись» відводиться предметовим лекціями. Саме вони дають змогу маленькими громадянам нашої країни  вийти за стін дитячого закладу і ширше познайомитися з побутом, традиціями, природою рідного краю.

Кожна предметова лекція – це маленьке зернятко добра, щедрості, співчуття яке ми сіємо в душах дітей і чекаємо на гарні сходи. На предметових лекціях ми час від часу використовуємо живі об`єкти, тому що ілюстрація, картина не дає повної відомості про ту чи іншу тварину чи пташку. Тому в нашому садочку «Білосніжка» не рідкісними є предметові лекції, на яких присутній хом`ячок, їжак, морська свинка, папуги, голуби, півень, риби в акваріумі. Такі заняття мають велику цінність, викликають в дітей інтерес, дають широку інформацію про той чи інший живий об`єкт. Дитина стає веселою, радісною, доброю, а це схиляє її до доброї поведінки. Ми не прагнемо заповнити дитячу голівку спектром різних знань. Наше завдання не лише дати енциклопедичні дані про предмет чи об`єкт, а розвинути мовлення, логічну думку, заповнити життєвий простір дитини гуманізмом, любов`ю, відповідальністю. Ми хочемо запалити в душі дитини той вогник, який розвине в подальшому житті патріотичну свідомість людина, що гордо несе звання – українец    Упродовж декількох років звертаємося до методу проектів , що цікавий для дітей, педагогів і батьків. Проектна діяльність дає нам змогу широко впроваджувати ідеї Софії Русової .

 

      

 

                Пісочна анімація

Малювання піском на підсвіченому склі, створення неповторних авторських образів  для дітей – це новий досвід, цікавий  спосіб спілкування зі світом і самим собою; спосіб зняття внутрішньої напруги і втілення її на несвідомо — символічному рівні, спосіб, пізнання світу  і свого місця у ньому, який підвищує впевненість у собі і відкриває нові шляхи розвитку. Пісочна анімація дає можливість доторкнутися до глибинного, справжнього «Я», відновити свою психічну цілісність, зібрати свій унікальний образ, картину світу.

 

              Кольорові палички Кюїзенера.

Навчання – складний та тривалий процес і суперечки про те, коли його починати, ведуться вже багато десятиліть. Деякі батьки вважають, що не варто поспішати і позбавляти дітей дитинства, інші ж переконані, що ранній інтелектуальний розвиток дитини – гарантія його успішності в майбутньому. І компромісом можна вважати ігрову форму навчання, коли малюк наче розважається, але отримує при цьому якісь знання. Найбільш елементарними можна вважати навички лічби, вчити якому зручно і легко за посібником "Палички Кюїзенера". Розглянемо особливості цієї методики.

Математичний посібник бельгійського математика Джорджа Кюізенера ґрунтується на наочно-тактильному освоєнні понять абстракції, таких як лічба, впорядкованість та ідентичність. До речі, популяризацією посібника ми зобов'язані колезі Кюізенера – французькому математику і філософу Калебу Гатеньо, який почав використовувати посібник "Числа в кольорі" при вивченні математики та мови.

Палички Кюізенера дозволяють дитині не тільки розвивати абстрактне мислення, а й виокремлювати логічні зв’язки та поняття. Що стосується конкретних практичних цілей, то серед них найбільш значущими є:

  • формування понять конкретизації лічби і обчислень у вигляді числа;
  • розуміння системи "більше-менше";
  • відпрацювання навику розподілу і вимірювання, додавання і віднімання;
  • засвоєння понять "більше-менше", "право-ліво", "між", "довше", "вище", "рівний", "середина" і т.д .;
  • розвиток креативності, умінь моделювати і конструювати;
  • формування активності пізнавального характеру і наочно-дієвого способу мислення, а також всіх видів уваги і детального сприйняття навколишнього;
  • поліпшення дрібної моторики.

 

                   Музейна педагогіка

Музейна педагогіка є інноваційною технологією у сфері особистісного виховання дітей, створює умови для «занурення» особистості у спеціально організоване предметно-просторове середовище. Основною метою музейної педагогіки як важливого чинника пізнавального, естетичного, розумового, креативного розвитку дітей є  залучення до музеїв підростаючого покоління.

Призначення створення міні-музеїв - залучити дітей у діяльність і спілкування. Міні-музеї в  закладі дошкільної освіти  — це особливий розвивальний простір, створений впливати на дитячу емоційну сферу, розширювати її культурний й національний світогляд, формувати життєву компетентність.

              Довготривалий проект

           "Музей казок народів світу"

     Важливим етапом роботи нашого дошкільного закладу є робота у Музеї казок народів світу, який охоплює всі вікові групи дошкільного закладу. Створюючи музей в навчальному закладі, ми прагнули до того, щоб цікаво у ньому було насамперед дітям, а вже потім дорослим. Музей збагачує дитину емоційними враженнями від  перегляду його експонатів, ігор з ними, перегляду лялькових вистав, мультфільмів, розповіданню казок. Це надзвичайно розширює світогляд дітей, поглиблює уявлення про навколишній світ. Одна з основних ідей музею полягає в тому, щоб залучити самих дітей і батьків до поповнення його колекції . Музей став місцем виховання і освіти не лише дітей , а й дорослих.