Здоровя дитини багатство родини!Здоровя народу багатство країни!

 

 Усі ми знаємо, що нема в людини більшої цінності, ніж здоров’я. З давніх-давен відоме гасло: “Твоє здоров’я в твоїх руках!”. Але для того,щоб навчитися берегти здоровя, треба багато знати про самих себе, про стан свого організму. Слово здоровя супроводжує дитину з часу її народження. Ще навіть не знаючи, що воно означає, три-, пятирічний малюк каже: Я здоровий, якщо не хворію.

  Головне завдання дорослих полягає в тому, щоб змінити на ліпше ставлення до власного здоров’я майбутніх громадян України, тим паче, що рівень захворюваності дітей нашої держави дедалі зростає. Щоб дитина могла піклуватися про своє здоровя і здоровя інших, необхідно виробити в неї свідоме ставлення до життя, усвідомлення пріоритету здоровя.  Дуже важливо сформувати валеологічний світогляд і мотивацію до здорового способу життя. У дошкільнят виробиться усвідомлене ставлення до власного здоровя, коли вони засвоять елементарні знання про свій організм, оволодіють гігієнічними нормами поведінки, психологією спілкування, гігієною харчування. Ці знання і навички вони поповнюватимуть протягом усього свого життя.

 

                      Хвилинки-Здоровинки

                             (масажі й самомасажі)

                                         Для носа

      1. Зверху донизу вказівними пальцями помасажувати ніс.

     2. Погладити ніс вказівними пальцями з одного та іншого боку (можна по черзі).

     3. Вказівним пальцем закрити одну ніздрю, подихати, потім другу і знову подихати.

     4. Пофиркати, як їжачок.

                                       Для очей

     1. Заплющити очі та вказівними пальцями погладити повіки.

     2. Походити вказівними пальцями по очах.

     3. Пожаліти оченята.

    4. Повільно заплющити очі та розплющити їх – Спляча красуня.

     5. Покліпати очима

                                       Для вух

      1. Потягти двома пальцями за мочку вух (5-6 р.).

      2. Вказівним та великим пальцем покрутити козелок угору – вниз (5-6 р. у різні боки).

      3. Вставити мізинець у вухо і вібрувати ним (10-20 у кожному вусі).

     4. Зімкнути пучки середнього та вказівного пальців на обох руках і закрити ними вушні раковини, зігнувши їх у напрямку верхніх щелеп так, щоб не було чути сторонніх звуків.

   5.Потерти вушні раковини до почервоніння. Запропонувати дітям порівняти, у кого червоніші вуха. Запропонувати потерти вуха одне одному. 

     6.Закрити вухо долонею і постукати по ній пальцями іншої руки (6-7 р.). Те саме зробити з другим вухом.