КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ НА ТЕМУ:

"ЧИ ПОТРІБНІ ДІТЯМ КОЛИСКОВІ У ДОШКІЛЬНОМУ ВІЦІ?"

Прикро.pdf
Adobe Acrobat документ 236.7 KB

       Не секрет, що музика є надзвичайно важливою частиною життя людини. Недарма раніше у дворянських сім’ях батьки музикували самі та неодмінно вчили цього дітей – не для того, щоб зробити з них професійних музикантів, а щоб навчити розуміти і цінувати музику, реалізовувати в музикуванні свої здібності й отримувати від цього естетичне задоволення.

Музичні звуки необхідні дітям із наймолодшого віку, навіть ще до народження. Адже вченими доведено, що музика здатна сприятливо впливати на мозок та нервову систему людини, зокрема:

- підвищувати фізичний та емоційний тонус;

- заспокоювати, допомагати розслаблятися;

- гармонізувати психічний стан, зцілювати.

Розмовляючи з батьками, слід зауважити, що дитина починає сприймати навколишні звуки, зокрема й музичні, починаючи з їхніх голосів. Узагалі, людський  голос – унікальний, найприродніший музичний інструмент. Тож найліпша музика для дитини з перших днів життя, яку можуть забезпечити батьки,- це їхній спів! Батьки мають усвідомити, що навіть за відсутності розвиненого музичного слуху їхні голоси мають стати першим джерелом музики для їхньої дитини. Чуючи співучі, ласкаві голоси мами й тата, дитина почувається більш упевнено й комфортно, що сприятливо позначається на її сні та поведінці.

Дітям середнього та старшого дошкільного віку так само, як і дітям молодшого віку, необхідно чути колискові, дитячі та популярні пісні у виконанні батьків, а також співати разом з ними. Така спільна музична діяльність згуртовую родину, забезпечує вдома формування творчого розвивального середовища.  Окрім того, дитина за прикладом батьків поступово привчається до музикування, воно стає для неї звичним способом самовираження. Це позитивно впливає на її впевненість у собі, здатність сміливо, охоче виявляти свої здібності та таланти.

Щодо аудіозаписів музичних творів, то для дітей раннього віку бажано вибирати твори невеликої тривалості, наповнені високими частотами (оскільки саме їх маленькі діти сприймають найліпше). Музика має бути тихою, оскільки слух дитини значно гостріший, ніж слух дорослої людини. Поступово домашній репертуар для слухання удосконалюється – так само, як і репертуар для виконання.

  Спостерігаючи за дітьми, нескладно помітити, що вони мають яскраво виражений інтерес до звуків. Діти не впускають нагоди виявити звукові можливості будь-якого предмета, що потрапляє до них в руки, видобуваючи звуки в різні способи. Тож батькам необхідно задовольняти й розвивати цю цікавість, цілеспрямовано пропонуючи дітям ігри зі звуками. За їх допомогою діти навчаються уважно слухати, розрізняти й самостійно видавати звуки різних тембрів, свідомо їх комбінувати. Окрім того, звукова творчість – прямий шлях до виконавської та композиторської творчості.

Ігри зі звуками слід починати з найпростіших – промовляння звуків голосом, звучних жестів тощо. Під час консультації варто одразу запропонувати батькам декілька варіантів ігор зі звуками, пояснивши, що та чи та гра корисна для розвитку уваги, фантазії, ритмічного й тембрального слуху, відчуття ритму тощо.